Se alla pass och hela gruppträningsschemat

TILL SCHEMA OCH BOKA

Det är roligare att träna tillsammans!

ZUMBA®

  • Passets längd 45 eller 55 minuter
  • Mycket rörlighet och ett pass med högt tempo

Detta är klassen för dig som älskar att dansa! Zumba är en förkoreograferd dansklass med latinamerikanska influenser. Varje låt har sin egen koreografi. Kom och dansa loss, svettas och ha kul! Konditionsträningen och koordinationsträningen får du på köpet!

Boka Zumba

BODYPUMP®

  • Passets längd: 55 minuter
  • Styrketräningsklass med fria vikter. Lägg träningen på din egna nivå och häng med!

En förkoreograferad styrketräningsklass där du använder skivstång, fria vikter samt den egna kroppen som redskap. Klassen utförs i koreografi till musik och varje muskelgrupp har en egen låt. BODYPUMP® ger dig träning för hela kroppen samt härlig träningsenergi!

Boka BODYPUMP

TABATA/OUTDOOR

  • Passets längd: 25-30 minuter
  • TABATA = Inomhus. TABATA OUTDOOR = Utomhus.

Denna klass är kort och högintensiv. 20 sekunders högintensiv träning följt av 10 sekunders vila. Detta upprepas 8 ggr med en övning eller en mix av två övningar. Maximal träning på kort tid

BOKA TABATA

HIIT

  • Passets längd 30 minuter
  • Högintensiv träning
  • 20+ sekunders högintensiv träning följt av en längre vila.

Hiit står för högintensiv intervallträning. Focus ligger på konditionsbaserade övningar med hjälp av den egna kroppen, Assault bikes, SkiErg, TRX, viktplattor mm. Hiit är klassen där du får maximal träning på kort tid.

Boka HIIT

CORE / CoreCardio

  • Passets längd: 30 minuter
  • Core: En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna”.
  • CoreCardio: Tabataintervaller eller annan pulshöjande kombination med fokus på bål.

Fokus på mage, rygg, ben och säte. Klassen innehåller även stabilitets och balansövningar. Core passar bra att kombinera med exempelvis egen träning eller andra kringliggande klasser.

Boka Core

Outdoor training

  • Passets längd: 45 minuter
  • Vi använder främst kroppen som redskap
  • Helkroppsövningar med fokus på styrka
  • Arbeta efter egen förmåga, alla kan vara med!

Under denna klass tränas hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Instruktören visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar.

BOKA OUTDOOR

Styrka

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • Helkroppsövningar med fokus på styrka

Träna hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Du använder redskap som skivstång, hantlar och gummiband. Instruktören bygger själv upp programmet och visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar. En bra klass att börja med för dig som vill komma igång med styrketräning i grupp.

Boka styrka

Poweryoga, Vinyasa & Flow!

  • Poweryoga är en atletisk yogastil. Styrka, flexibilitet och balans tillsammans med ett mentalt fokus.
  • Vinyasa yoga har mjukare övergångar. Flow, andning och rörelser som smälter samman i ett flöde.
  • Båda passen inriktar sig på mer fysisk Yoga.

Yoga hjälper dig till ökad rörlighet, styrka, balans, närvaro och kroppsmedvetenhet. Du tränar styrka, flexibilitet och balans tillsammans med ett mentalt fokus.

BOKA YOGA

Yin, Mindful eller KlangYoga?

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • I Yinyog stannar du i sittande och liggande utstrechade yogapositioner, varje position hålls i minst 3-5 minuter. KlangYogan är meditativ och avslappnade.

Syftet med dessa klasserna är att stretcha, mjuka upp eller få redskap för återhämtning. Klasserna har meditativt fokus och med hjälp av långsamma rörelser, andningsteknik, vila och stillhet ges möjlighet till avslappning och ökad närvaro.

BOKA YOGA

Corefit

  • Passets längd 45 minuter

Styrkebaserad core träning med inslag av pulshöjande moment där fokus ligger på ben, rumpa, mage och rygg. Vi använder bla gummiband som redskap och det lite högre tempot kommer ge både svett och en mer funktionell kropp. En intensivare coreklass!

Boka Corefit

Pilates, Pilates Mind & Pilatesmobility

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • En enkel träningsform som ökar din kroppskontroll!
  • Pilates Mind avslutas med 15-20 min avslappning, mindfulness och kroppsscanning.
  • Pilatesmobility har fokus på bålen mixat med stretch och rörlighetsövningar för att bli smidigare - en fantastiskt kombo!

Pilates är en träningsform som syftar till att bibehålla samt vid behov förbättra hållning, stryka och kroppskontroll. En bra klass för dig som vill komma igång med träning och är i behov av att stärka coremuskulaturen.

Boka Pilates

Mobility

En klass med fokus på dynamisk rörlighet och stretch i sköna kombinationer. Hjälper dig att bli smidigare, starkare och rörligare i vardagen och i din träning.

Boka mobility

Basgympa

  • Styrka, kondition, koordination och rörelseglädje.
  • Ett hoppfritt men kraftfullt gympapass.

Ett pass för dig som vill få röra på hela kroppen. Du följer ledaren som peppar och guidar dig till härlig medryckande musik. Passar dig både dig som är nybörjare, behöver komma igång eller bara vill ha roligt och svettas samtidigt.

Boka Basgympa

Team Cykel

  • Passets längd 30 och 45 minuter

Du tränar till musik med en instruktör som guidar, går igenom teknik och peppar dig genom passet. Passen är intervallbaserade med flera pulstoppar under konditionsdelen. Du deltar efter din egen förmåga och dagsform genom att själv reglera ditt motstånd. Passen är i vårt gym på nedre plan.

BOKA TEAM CYKEL

Virtuell Spinning

Virtuell spinning är gruppträning utan instruktör på plats. Under 45 min blir du vägledd av TV-skärmens instruktör som peppar och tar dig genom olika landskap. Du bestämmer själv hur intensivt passet ska vara genom att lägga till eller ta bort motstånd på cykeln.

DROP IN

Regler för bokning och avbokning hittar du här

Frågor & svar