Det är roligare att träna tillsammans!

Vi erbjuder ett stort utbud av gruppträningspass, både för dig som är nybörjare och dig som är mer erfaren, såväl vuxen som barn. Vår gruppträning är kvalitetssäkrad och leds av välutbildade instruktörer som motiverar och peppar dig.

Du kan enkelt boka dina pass via vår app eller på hemsidan.

På denna sida har vi samlat passbeskrivningar för hela Medfit, se aktuellt schema för respektive anläggning här. Regler för bokning och avbokning hittar du här.

Se hela gruppträningsschemat och boka

TILL SCHEMA OCH BOKA

Outdoor training

  • Passets längd: 45 minuter
  • Vi använder främst kroppen som redskap
  • Helkroppsövningar med fokus på styrka
  • Arbeta efter egen förmåga, alla kan vara med!

Under denna klass tränas hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Instruktören visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar.

BOKA OUTDOOR

TABATA OUTDOOR

  • Passets längd: 25-30 minuter
  • Högintensiv träning

Denna klass är kort och högintensiv. Vi arbetar i intervallformen 20 sekunders arbete och 10 sekunders återhämtning. Detta upprepas tex 8 ggr med en övning eller en mix av två övningar. Vi jobbar med den egna kroppen som redskap. Maximal träning på kort tid där varje instruktör utmanar dig och sätter sin prägel på klassen.

BOKA TABATA OUTDOOR

Qigong OUTDOOR

Qigong bygger på mjuka rörelser i lugnt tempo för att mjuka upp muskler och leder samt andnings- och avslappningsövningar. Övningarna är enkla och kan utövas av vem som helst oavsett ålder, rörlighet och kondition. En skön mental och fysisk avslappning. Sköna kläder efter väder.

KOMMER I SOMMAR

BODYPUMP®

  • Passets längd: 55 minuter
  • Styrketräningsklass med fria vikter. Lägg träningen på din egna nivå och häng med!

En förkoreograferad styrketräningsklass där du använder skivstång, fria vikter samt den egna kroppen som redskap. Klassen utförs i koreografi till musik och varje muskelgrupp har en egen låt. Du utför många repetitioner per muskelgrupp och behöver därför ha lägre vikter än om du tränar styrketräning i gymmet. BODYPUMP® ger dig träning för hela kroppen samt härlig träningsenergi!

Boka BODYPUMP

CORE

  • Passets längd: 30 minuter
  • En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna”.

En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna” det vill säga bålmuskulaturen. Detta inkluderar mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen inleds med rörlighetsträning och instruktören lägger själv upp klassen efter deltagarnas behov. Klassen innehåller även stabilitets och balansövningar. Core passar bra att kombinera med exempelvis egen träning eller andra kringliggande klasser.

Boka Core

HIIT

  • Passets längd 30 minuter
  • Högintensiv träning

Hiit står för högintensiv intervallträning. Focus ligger på konditionsbaserade övningar med hjälp av den egna kroppen, Assault bikes, Ski erg, TRX, hoppboxar, viktplattor mm. Våra instruktörer kommer utmana dig med olika pass och sätter sin egen prägel på varje klass. Hiit är klassen där du får maximal träning på kort tid.

Boka HIIT

ZUMBA®

  • Passets längd 45 eller 55 minuter
  • Mycket rörlighet och ett pass med högt tempo

Detta är klassen för dig som älskar att dansa! Zumba är en förkoreograferd dansklass med latinamerikanska influenser. Varje låt har sin egen koreografi. Kom och dansa loss, svettas och ha kul! Konditionsträningen och koordinationsträningen får du på köpet!

Boka Zumba

Pilates

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • En enkel träningsform som ökar din kroppskontroll!

Pilates är en träningsform som syftar till att bibehålla samt vid behov förbättra hållning och kroppskontroll. Genom att synkronisera andning med styrke- och rörlighetsövningar uppnås ökad kroppsmedvetenhet. Klassen utförs med den egna kroppen som träningsredskap och fokus ligger på att träna både djup och mer ytlig muskulatur med fokus på mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen utförs i ett lugnt tempo på matta. En bra klass för dig som vill komma igång med träning och är i behov av att stärka hållningsmuskulaturen.

Boka Pilates

Pilates Mind

  • Passets längd 55 minuter
  • På denna Pilates klass avslutar vi med 15-20 min avslappning, mindfulness och kroppsscaning.

Boka Pilates Mind

Styrka

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • Helkroppsövningar med fokus på styrka

Under denna klass tränas hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Du använder redskap som skivstång, hantlar och gummiband. Instruktören bygger själv upp programmet och visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar. En bra klass att börja med för dig som vill komma igång med styrketräning i grupp.

Boka styrka

Mobility

  • Passets längd 30 minuter
  • Med fokus på hela kroppens rörlighet

Denna klass passar dig som på ett enkelt sätt vill förbättra samt bibehålla din rörlighet. Instruktören guidar dig genom både dynamiska rörlighetsövningar samt stretcher av olika muskler. Ibland används redskap som stänger, band och klossar för att hjälpa dig med ett korrekt rörelseuttag. Du får med dig kunskap och inspiration till din egna träning. Denna klass passar alla. Särskilt dig som är av det stelare slaget.

Boka Rörlighet

Yoga Flow

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • Mer fysisk Yoga

Detta är samlingsnamnet för Medfits mer fysiska yogaklasser. Fokus ligger på att andning och rörelser sätts samman i ett flöde. Yogaläraren lägger själv upp sitt program och du som deltagare kommer få bekanta dig med olika former så som Ashtangayoga, Hathayoga, Viryayoga m.m. Yoga hjälper dig till ökad rörlighet, styrka, balans, närvaro och kroppsmedvetenhet.

Boka Yoga Flow

Mindfulyoga

  • Passets längd 55 minuter

En lugn yogaklass där fokus ligger på medveten närvaro genom långsamma mjukgörande yogarörelser, andning samt meditation. Syftet är att minska stress och spänningar samt att öka kroppsnärvaro. Klassen passar bra som fortsättning för dig som tidigare gått på medicinsk yoga, mindfulness eller basal kroppskännedom i primärvården. Alla kan delta då klassen kan utföras sittande på stol.

Kommer i höst

Yoga Slow

  • Passets längd 45 och 55 minuter
  • En lugn och härlig träningsform som passar alla

Detta innefattar Medfits lugnare yogaklasser såsom Medicinskyoga, Yinyoga och Restorativeyoga. Syftet med dessa klasser är att få redskap för återhämtning. Klasserna har meditativt fokus och med hjälp av långsamma rörelser, andningsteknik, vila och stillhet ges möjlighet till avslappning och ökad närvaro. Kanske är det just detta du ibland behöver som allra mest?

Boka Yoga slow

Tabata

  • Passets längd 30 minuter
  • Högintensiv klass

även denna klass är kort och högintensiv. Vi arbetar i intervallformen 20 sekunders arbete och 10 sekunders återhämtning. Detta upprepas tex 8 ggr med en övning eller en mix av två övningar. Vi jobbar med den egna kroppen och redskap förekommer. Maximal träning på kort tid där varje instruktör utmanar dig och sätter sin prägel på klassen.

Boka Tabata

Corefit

  • Passets längd 45 minuter

Styrkebaserad core träning med inslag av pulshöjande moment där fokus ligger på ben, rumpa, mage och rygg. Vi använder bla gummiband som redskap och det lite högre tempot kommer ge både svett och en mer funktionell kropp. En intensivare coreklass!

Boka Corefit

Team Cykel

  • Passets längd 30 och 45 minuter

Du tränar till musik med en instruktör som guidar, går igenom teknik och peppar dig genom passet. Passen är intervallbaserade med flera pulstoppar under konditionsdelen. Du deltar efter din egen förmåga och dagsform genom att själv reglera ditt motstånd. Passen är i vårt gym på nedre plan.

BOKA TEAM CYKEL

QiGong

Qigong bygger på mjuka rörelser i lugnt tempo för att mjuka upp muskler och leder samt andnings- och avslappningsövningar. Övningarna är enkla och kan utövas av vem som helst oavsett ålder, rörlighet och kondition. En skön mental och fysisk avslappning.

BOKA QIGONG

Virtuell Spinning

Virtuell spinning är gruppträning utan instruktör på plats. Under 45 min blir du vägledd av TV-skärmens instruktör som peppar och tar dig genom olika landskap. Du bestämmer själv hur intensivt passet ska vara genom att lägga till eller ta bort motstånd på cykeln.

DROP IN

Se alla våra pass och hela gruppträningsschemat

TILL SCHEMA OCH BOKA