Vanliga frågor och svar om medlemskap

Kan jag köpa kort på hemsidan?

I dagsläget säljer vi inte kort på hemsidan. Välkommen att kontakta oss, eller ännu bättre, besök oss så ordnar vi med en rundvandring.

Vad kostar ett medlemskap?

Vi erbjuder olika typer av medlemskap beroende på träningscenter och ifall du är student, senior eller ordinarie. I alla medlemskap ingår en personlig hälsoplan, en hälsoanalys och ett PT-intro. Kontakta oss för mer information.

Hur blir jag medlem?

Du kan antingen besöka oss, eller kontakta oss på telefon, mejl eller fylla i formuläret på medlemssidan så kontaktar vi dig.

Kan jag provträna innan jag blir medlem?

Ja, du får provträna ett tillfälle för 150kr. Du får även en personlig hälsoplan då där vi tillsammans går igenom dina ambitioner och mål.

Vad har ni för åldersgräns?

För att träna själv på gymmet så måste man ha fyllt 16 år. Är man mellan 12-15 så får man träna med målsman och då gäller medlemskap på samtliga personer.

Hur betalar jag mitt medlemskap?

Du kan välja mellan att betala via autogiro med dragning månadsvis eller betala hela summan på en gång.

Kan jag få ett kvitto för friskvårdsersättning

Självklart får du det. Kontakta receptionen så hjälper vi dig.

Kan jag använda friskvårdscheckar?

Ja det går bra, ta med dem till receptionen när du tecknar medlemskap.

Borttappat medlemskap

Gå till receptionen så hjälper de dig. Ditt kort spärras och du får ett nytt mot en avgift om 100kr.

Kan jag ta ett uppehåll i mitt medlemskap

Ja du kan frysa ditt medlemskap från 1 till 12 månader mot en kostnad på 225kr. Giltigt intyg krävs som visar att du inte kan eller får träna. Flytt till annat land är giltigt skäl.  

Kan jag överlåta mitt kort?

Du kan inte överlåta ditt kort till någon annan. Däremot kan du ifall du har bindningstid kvar på ditt medlemskap och inte vill träna mer, värva en ny medlem. Ifall du hittar en ny person som vill bli medlem och tecknar upp sig på 12 nya månader så ser vi till att stoppa ditt kort trots kvarvarande bindningstid. En månads uppsägningstid kvarstår. 

Min bindningstid för medlemskap löper ut

Betalar du med autogiro så löper avtalet på tillsvidare och du behöver inte göra något för att förlänga det. Vill du avsluta ditt medlemskap behöver du kontakta oss. Betalade du ditt medlemskap på en gång så skickar vi en ny faktura för förlängning ca 1 månad innan bindningstiden löper ut. Betalas inte denna faktura så avslutas medlemskapet automatiskt.

Uppsägningstid

Uppsägningstiden är en månad plus resterande dagar i uppsägningsmånaden.

Kan jag bryta mitt avtal

Nej, avtalet avslutas tidigast när bindningstiden löpt ut.

Har ni Fysisk aktivitet på recept (FAR)?

Ja vi erbjuder Fysisk aktivitet på recept. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Ingår sjukgymnastik/rehab i medlemskapet?

Nej, sjukgymnastik/fysioterapeut, dietist, kiropraktor eller arbetsterapuet går via landstinget och kostar 200kr per besök. Ingen remiss behövs och frikort och högkostnadsskydd gäller.

Frågor om gruppträning

Hur bokar jag klasser?

Du kan boka pass via webben eller appen. Vår app hittar du i App Store eller på Google Play.

Hur loggar jag in?

För att logga in på vår tidsbokning anger du din e-postadress. Första gången du loggar in använder du dina sex första siffror i ditt personnummer, ååmmdd, som lösenord. Vi rekommenderar att du byter ditt lösenord när du loggar in första gången, det gör du på Mina sidor under "profil".

Aktuella bokningar

Dina aktiva bokningar hittar du under mina sidor.

Biljett

När du bokat ett pass, ska du hämta ut din biljett. Den kan du hämta tidigast en timme före start och senast 10 minuter innan. Hämtar du inte ut din biljett blir det markerat som en missad bokning.

”Sista minuten”

Bokningar där biljetter inte har hämtats ut i tid, blir åter tillgängliga 9 minuter innan passet börjar.

Bokningsregler

Du kan boka sju dagar framåt i tiden och som mest ha fem bokningar åt gången. Avbokning skall ske senast 1 timme före start.

Avboka senast 1 timme innan

Avbokning sker senast en timme innan passet startar, och du gör det via hemsidan eller appen. Avbokar du inte din plats markeras det som en missad bokning.

Spärrad för bokningar

Har du tre missade bokningar kan du inte längre boka pass online. Kontakta vår personal på plats så hjälper de dig.

Frågor om personlig träning

Kan jag få hjälp med min träning?

Självklart. Vi erbjuder flera olika paket med våra duktiga personliga tränare. Kontakta oss på telefon, mejl eller fyll i formuläret på sidan om personlig träning så kontaktar vi dig.

Vad innebär personlig träning?

Med en personlig tränare får du skräddarsydd träning för dig och ni tränar tillsammans under hela ditt träningspass. Din personliga tränare hjälper dig med övningar, teknik, ser till att du tränar på rätt sätt och peppar dig till max för att du ska nå dina uppsatta mål.

Vad kostar personlig träning?

Vi erbjuder olika paket beroende på dina mål, ambitioner och förutsättningar. Kontakta oss så hjälper vi dig att hitta den lösning som passar just dig.

Avbokning av pass med personlig tränare

Avboka din tid senast 24 timmar innan passet startar. I annat fall debiteras avgiften för passet.

Frågor om vård

Vad kostar ett besök?

Ett besök kostar 200kr, gratis för personer under 18 år eller över 85 år. Frikort och högkostnadsskydd gäller.

Behöver jag remiss?

Nej, du behöver ingen remiss för att boka tid hos oss. Vi är anslutna till Stockholms Läns Landsting och frikort och högkostnadsskydd gäller.

Lämna återbud

Återbud lämnas senast 24 timmar före inbokat besök. Vid sent återbud eller uteblivet besök får du betala patientavgiften, även om du har frikort eller är avgiftsbefriad.

Hur lång väntetid är det?

Vår ambition är att kunna ta emot alla patienter inom fem arbetsdagar. Vi har även dagliga akuttider.

Kostar hemrehabilitering?

Nej, hemrehabilitering är avgiftsfritt enligt gällande avtal med Stockholms Läns Landsting.

Hur går en behandling/bedömning av hemrehabilitering till?

Vid första besöket kommer vi hem till dig och går igenom dina svårigheter och vad du behöver hjälp med. Utifrån det läggs en rehabiliteringsplan upp och därefter fortsätter terapeuterna att komma hem till dig under rehabiliteringsperioden.

Inför ditt första besök

Vid första besöket träffar du terapeut och en grundlig analys görs av dina besvär. Utifrån undersökningen kommer du och din terapeut överens om en behandlingsplan.

Återkommande besök

Du som är patient hos oss får elektroniskt högkostnadsskydd och frikort. Det innebär att du slipper samla stämplar i remsan för högkostnadsskydd. Istället registreras det elektroniskt, på samma sätt som apotekens system idag håller reda på högkostnadsskyddet för dina receptbelagda läkemedel.