Jag klickade med en annan deltagare i min grupp och att vi numera tränar ihop – ja, bättre kan det ju inte bli!

Varför ville ni vara med i Weight Trainer?

Katarina: Jag sökte ny inspiration för min träning och ville byta gym. Såg ansökan och anmälde mig direkt. Erbjudandet kom så perfekt i tiden!

Anette: Jag behövde en nystart. Efter att ha jobbat hemma i sju månader pga corona var jag tvungen att göra något. Både min kropp och mitt psyke började ta stryk och jag var på väg ner i en riktig svacka. Jag mådde verkligen inte bra.

Vad hade ni för förväntningar och mål med weight trainer?

Katarina: Jag kände mig taggad och blev överlycklig när jag fick komma på intervju och sedan fick veta att jag var antagen. Jag var nyfiken på upplägget och målet var först och främst att hitta glädjen i träningen igen, träffa nya människor och komma igång. Träning är min medicin och helt nödvändig för att jag ska må bra. Behövde även få ner mitt blodtryck vilket jag lyckades med.

Anette: Jag var lite försiktig med förväntningar och visste inte om programmet skulle passa mig till en början. Jag ville må bra igen och jag ville hitta mig själv igen. Vikten var inte det väsentliga utan min hälsa stod på spel. Jag kände att det gick åt rätt håll, att se resultaten gjorde att man blev ännu mer peppad.


Hur upplevde ni utmaningen? Vad var roligast och vad var mer utmanande?

Katarina: Det var jättekul, lärorikt och inspirerande. Roligast av allt är att jag funnit en helt fantastiskt träningskompis från gruppen! En utmaning var att planera in träningspass så att det skulle fungera bra med arbetet osv. Det har blivit en vana att planera in två eller tre pass i veckan. En stor fördel med våra jobb, är att vi ibland kan träna på lunchen.

Anette: Det som har varit jobbigast och mest utmanande var maten. Att börja gå på helfart till att sedan börja tänka på andra och bättre val. Det var en utmaning med träningen när programmet var slut. Där fick jag faktiskt lite ångest. Jag älskade träningspassen med min coach Jennifer! Sååå roligt och man längtade direkt till nästa pass när man avslutat ett och gick därifrån. Träningen går bra idag, försöker få till tre bra pass i veckan. Kroppen vill träna nu!

Har ni testat andra dieter, träning- eller viktminskningsmetoder tidigare?

Katarina: Jag har kört viktväktarna i omgångar genom livet. Jag har också kört med PT i perioder. Men har aldrig haft tillgång till helheten som detta program har kunnat ge mig.

Anette: Jag har testat Viktväktarna med blandade resultat.


Vad upplevde ni för resultat av Weight Trainer? T.ex. vikt, fettprocent, midjemått, fysiskt/psykiskt mående samt upplevelse.

Katarina: Jag har inte gått ner mer än ett par kilo. Men fördelningen i kroppen har ändrats och muskelmassan har vuxit. Kroppen är mycket ”tajtare” och blodtrycket bättre. Glädjen att träna har återkommit och det är så kul, att träna tillsammans med min nya vän! Längtar till varje träningspass. Kul att sätta ihop egna träningsprogram. Vi varierar med rena konditionspass och tabatapass.

Anette: Jag är nöjd med mina resultat. Jag gick ner 10 kg, såklart vill väl nästan alla gå ner mer i vikt, men jag tyckte det var intressant att se att fettprocenten och muskelmassan gick åt ett bra och hälsosammare håll. Sen mår jag så mycket bättre psykiskt nu. Jag orkar mera och längtar till att få träna! Vikten fortsätter jag att kämpa med.

Hur skulle ni sammanfatta er resa hos oss på Medfit?

Katarina: Kul, inspirerande, lärorikt och helt enkelt skitkul! 😊

Anette: Min resa har varit tuff men sååå rolig och jag hade inte klarat att göra samma resa själv utan att ha en coach och dom hjälpmedel som Medfit erbjuder. Det blev grunden till mitt nya jag. 

Mitt mål var att känna mig trygg i att gå till gymmet själv, att bli trygg i min kropp och det är jag idag. Att jag sedan klickade med en annan deltagare i min grupp och att vi numera tränar ihop – ja, bättre kan det ju inte bli! Nu har jag ett nytt mål, det är att våga ha ett par mönstrade träningstights.

Vill du veta mer om vårt Weight Trainer Program?

Läs mer

Programmets innehåll

  • 12 veckors viktminskningsprogram
  • 24 träningstillfällen (2 st/vecka)
  • 8 föreläsningar/Coachträffar
  • Enskilda samtal med din PT
  • Kost- och träningsfeedback
  • Hälsoanalys
  • Invägning, mellan, och slutvägning
  • Fri träning hos oss i 12 veckor

Nästa grupp startar i augusti. Fyll i formuläret så kontaktar vi dig snarast.
Begränsat antal platser! 

Varmt välkomna önskar dina coacher i programmet Josefine, Mimmi och Jennifer.

Ansök till Weight Trainer

LÄS MER