Vi erbjuder ett stort utbud av gruppträning på vår anläggning i Flemingsberg.

I våra två salar erbjuder vi många olika pass att välja mellan, allt från enklare klasser till mer avancerade. Utbudet innefattar bland annat BODY PUMP, yoga, virtuell spinning, styrketräning, uthållighet och dans. För närvarande erbjuder vi bara gruppträning på vår anläggning i Flemingsberg. Här nedan kan du läsa om en del av våra klasser.

Se hela gruppträningsschemat och boka

TILL SCHEMA OCH BOKA

BODYPUMP®

  • Passets längd: 55 minuter
  • Styrketräningsklass med fria vikter. Lägg träningen på din egna nivå och häng med!

En förkoreograferad styrketräningsklass där du använder skivstång, fria vikter samt den egna kroppen som redskap. Klassen utförs i koreografi till musik och varje muskelgrupp har en egen låt. Du utför många repetitioner per muskelgrupp och behöver därför ha lägre vikter än om du tränar styrketräning i gymmet. BODYPUMP® ger dig träning för hela kroppen samt härlig träningsenergi!

Boka BODYPUMP

CORE

  • Passets längd: 30 minuter
  • En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna”.

En kortare och effektiv styrketräningsklass med fokus på kroppens ”kärna” det vill säga bålmuskulaturen. Detta inkluderar mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen inleds med rörlighetsträning och instruktören lägger själv upp klassen efter deltagarnas behov. Klassen innehåller även stabilitets och balansövningar. Core passar bra att kombinera med exempelvis egen träning eller andra kringliggande klasser.

Boka Core

HIIT

  • Passets längd 45 minuter
  • Högintensiv träning

HIIT står för Högintensiv Intervallträning. Klassen hålls ute i gymmet på andra våningen i vår HIIT yta. I mindre grupper coachas du av Medfits duktiga tränare som hjälper dig att träna optimalt. Fokus ligger på konditionsbaserade övningar med hjälp av den senaste utrustningen så som SKILL MILLS. Du kommer också få utföra övningar med exempelvis kettlebells, TRX, hoppboxar, släde och mycket annat. Din coach utmanar dig med olika pass i intervallformat. HIIT är klassen där du får maximal träning på kort tid.

Boka HIIT

ZUMBA®

  • Passets längd 55 minuter
  • Mycket rörlighet och ett pass med högt tempo

Detta är klassen för dig som älskar att dansa! Zumba är en förkoreograferd dansklass med latinamerikanska influenser. Varje låt har sin egen koreografi. Kom och dansa loss, svettas och ha kul! Konditionsträningen och koordinationsträningen får du på köpet!

Boka Zumba

Pilates

  • Passets längd 55 minuter
  • En enkel träningsform som ökar din kroppskontroll!

Pilates är en träningsform som syftar till att bibehålla samt vid behov förbättra hållning och kroppskontroll. Genom att synkronisera andning med styrke- och rörlighetsövningar uppnås ökad kroppsmedvetenhet. Klassen utförs med den egna kroppen som träningsredskap och fokus ligger på att träna både djup och mer ytlig muskulatur med fokus på mage, rygg, höft, säte samt skuldra. Klassen utförs i ett lugnt tempo på matta. En bra klass för dig som vill komma igång med träning och är i behov av att stärka hållningsmuskulaturen.

Boka Pilates

Styrka

  • Passets längd 30, 45 eller 55 min
  • Helkroppsövningar med fokus på styrka

Under denna klass tränas hela kroppen med olika styrketräningsövningar. Du använder redskap som skivstång, hantlar och gummiband. Instruktören bygger själv upp programmet och visar olika svårighetsgrad på övningarna. Även pulshöjande moment kan ingå samt balans och stabilitetsövningar. En bra klass att börja med för dig som vill komma igång med styrketräning i grupp.

Boka styrka

Rörlighet

  • Passets längd 30 minuter
  • Med fokus på hela kroppens rörlighet

Denna klass passar dig som på ett enkelt sätt vill förbättra samt bibehålla din rörlighet. Instruktören guidar dig genom både dynamiska rörlighetsövningar samt stretcher av olika muskler. Ibland används redskap som stänger, band och klossar för att hjälpa dig med ett korrekt rörelseuttag. Du får med dig kunskap och inspiration till din egna träning. Denna klass passar alla. Särskilt dig som är av det stelare slaget.

Boka Rörlighet

Yoga Flow

  • Passets längd 45, 55 eller 75 min
  • Mer fysisk Yoga

Detta är samlingsnamnet för Medfits mer fysiska yogaklasser. Fokus ligger på att andning och rörelser sätts samman i ett flöde. Yogaläraren lägger själv upp sitt program och du som deltagare kommer få bekanta dig med olika former så som Ashtangayoga, Hathayoga, Viryayoga m.m. Yoga hjälper dig till ökad rörlighet, styrka, balans, närvaro och kroppsmedvetenhet.

Boka Yoga Flow

Yoga Slow

  • Passets längd 55 minuter
  • En lugn och härlig träningsform som passar alla

Detta innefattar Medfits lugnare yogaklasser såsom Medicinskyoga, Yinyoga och Restorativeyoga. Syftet med dessa klasser är att få redskap för återhämtning. Klasserna har meditativt fokus och med hjälp av långsamma rörelser, andningsteknik, vila och stillhet ges möjlighet till avslappning och ökad närvaro. Kanske är det just detta du ibland behöver som allra mest?

Boka Yoga slow

Tabata

  • Passets längd 30 och 45 minuter
  • Högintensiv klass

Perfekt klass för dig som vill ha en riktig utmaning och få upp flåset! Beroende på passlängden kör vi olika antal övningar/ mix av övningar. Du arbetar 20 sekunder och göra så många repetitioner du kan efter egen förmåga. Du har sedan 10 sekunder på dig att återhämta dig innan du upprepar övningen igen. Övningar som förekommer är tex: burpees, olika hopp eller rörelser med kort rörelseomfång där du utmanar konditionen eller styrkeövningar som biceps och knäböj med många repetitioner, statiska övningar som plankor går också bra. Vi arbetar både med och utan redskap i passen.

Boka Tabata

Easy Line

  • Passets längd 45 minuter
  • Cirkelträning som läggs baseras på din egna nivå

Enkel och effektiv cirkelträning i Easy Line maskiner som är enkla att manövrera. En tränare hjälper dig att utföra övningarna korrekt för säker träning. En klass som passar extra bra för dig som behöver anpassad träning eller kanske är helt ny med styrketräning. Under klassen sker även pulshöjande moment men alla tränar såklart efter egen förmåga.

Boka Easy Line

Cirkel

  • Passets längd 30 och 45 minuter

Stationsträning med olika redskap, vikter och din kropp. En skön mix av styrka, kondition, spänst och rörlighet. Passet kan köras intensivt men allt sker efter din egen förmåga. Ett helkroppspass. Varierade stationer och upplägg efter dag och instruktör. Du arbetar 45 sekunder och vilar 15 sekunder, 6-10 stationer/övningar beroende på passlängd. Uppvärmning och stretch ingår.

Boka Cirkel

Virtuell Spinning

Virtuell spinning är gruppträning utan instruktör på plats. Under 45 min blir du vägledd av TV-skärmens instruktör som peppar och tar dig genom olika landskap. Du bestämmer själv hur intensivt passet ska vara genom att lägga till eller ta bort motstånd på cykeln.

DROP IN

Se alla våra pass och hela gruppträningsschemat

TILL SCHEMA OCH BOKA