h2

Medlemskap

Vad kostar ett medlemskap?

Vi erbjuder olika typer av medlemskap beroende på träningscenter och ifall du är student, senior eller vuxen alternativt fått utskriver fysisk aktivitet på recept (FaR). I alla ordinarie medlemskap ingår en personlig hälsoanalys och ett PT-intro (ej FaR-medlemskap). Se sidan "Bli medlem" för mer information.

Kan jag teckna medlemskap på hemsidan?

Det går utmärkt för de flesta av våra medlemsalternativ. Klicka på "Bli medlem" där du hittar våra olika medlemsskapsalternativ.

Hur blir jag medlem?

Du kan bli medlem via vår hemsida, telefon eller genom att besöka receptionen på någon av våra anläggningar.

Kan jag provträna innan jag blir medlem?

Ja, provträning för ett tillfälle kostar 200 kronor. Den summan dras sen av vid eventuellt tecknande av medlemskap inom 7 dagar, mot uppvisande av kvitto.

Vad har ni för åldersgräns?

Är du mellan 12-15 år får du träna med målsman och då gäller medlemskap på samtliga personer. Från att du fyllt 16 år får du träna själv på gymmet.

Hur betalar jag mitt medlemskap?

Du kan välja mellan att betala via autogiro med dragning månadsvis eller göra en förskottsbetalning för hela perioden du har tecknat medlemskap för.

Kan jag få ett kvitto för friskvårdsersättning?

Självklart får du det. Kontakta receptionen så hjälper vi dig.

Kan jag använda friskvårdscheckar?

Ja det går bra, vi tar emot betalning med Epassi och Wellnet.

Har du tappat ditt medlemskort?

Kom till oss i receptionen så hjälper vi dig. Ditt kort spärras och du får ett nytt mot en avgift om 100 kronor.

Kan jag ta ett uppehåll i mitt medlemskap?

Du kan frysa ditt medlemskap vid sjukdom, graviditet, militärtjänstgöring samt arbete eller studier i annan stad mot uppvisande av giltigt intyg som styrker orsaken.

Kan jag överlåta mitt medlemskap?

Du har möjlighet att överlåta ditt medlemskap. Personen som tar över det behåller då samma pris och bindningstid.

Hur blir det när min bindningstid för medlemskapet löper ut?

Om du betalar med autogiro så löper avtalet på tillsvidare och du behöver inte göra något för att förlänga det. Om du har betalat hela medlemskapet på en gång så avslutas medlemskapet automatiskt.

Hur säger jag upp mitt medlemsskap?

Du kan mejla oss på medlemsservice@medfit.se så hjälper vi dig att avsluta ditt medlemskap. Uppsägningstiden är en månad plus resterande dagar i uppsägningsmånaden. Utebliven betalning räknas inte som en uppsägning.

Har jag rätt att ångra köpet av mitt medlemskap?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du tecknar ditt medlemskap på medfit.se eller via telefon. Om du ångrar ditt köp ber vi dig kontakta vår medlemsservice per e-post till medlemsservice@medfit.se innan ångerfristen går ut.

Har ni fysisk aktivitet på recept (FaR)?

Ja, vi erbjuder fysisk aktivitet på recept. Kontakta receptionen på någon av våra anläggningar så hjälper vi dig.

Ingår sjukgymnastik/rehab i medlemskapet?

Nej, sjukgymnastik/fysioterapeut, dietist, kiropraktor eller arbetsterapeut går via primärvården och kostar 275 kronor per besök. Ingen remiss behövs, frikort och högkostnadsskydd gäller.

Får jag ta med barn när jag tränar?

Det är okej att ta med barn när du tränar om du kan garantera att du har uppsikt av barnet under hela träningspasset. Det är viktigt att ni tänker på att visa hänsyn till andra medlemmar och att ni lämnar gymmet om barnet stör andra. Du tar med ditt barn på egen risk och Medfit ansvarar inte för eventuella olyckor.

h2

Gruppträning

Hur bokar jag gruppträningspass?

Du kan boka gruppträningspass via webben eller i appen Go Active! Appen hittar du i App Store eller på Google Play.

Hur loggar jag in i appen?

Du loggar in i appen Go Active med din e-postadress som användarnamn och sex första siffrorna i ditt personnummer (ååmmdd) som lösenord. När du är inloggad kan du välja att ändra ditt lösenord.

Bokningsregler

Du kan boka pass sju dagar framåt i tiden och ha max sex bokningar åt gången, varav max tre pass samma dag. Avbokning ska ske senast två timmar före start, men avboka gärna så fort som möjligt då du fått förhinder för att ge någon annan möjligheten att hinna ta sig till passet.

Var hämtar jag ut min biljett för gruppträningspass?

Biljetten hämtar du i receptionen. Det är viktigt att du hämtar ut din i biljett i receptionen innan gruppträningspasset och lämnar den till instruktören.

Reservplatser och drop in

Du kan boka in dig på max tre reservplatser åt gången. Senaste inbokningen från reservlistan sker 1,5 timme innan passets start. Biljetter som inte har hämtats ut senast fem minuter innan passet börjar blir tillgängliga för drop in-kunder på plats.

Avboka senast två timmar innan

Avbokning ska ske senast två timmar innan passet startar och du avbokar din plats via hemsidan eller appen.

h2

Personlig träning

Kan jag få hjälp med min träning?

Självklart. Vi erbjuder flera olika paket med våra duktiga personliga tränare. Kontakta oss på telefon, mejl eller fyll i formuläret som du hittar under Träning > Personlig träning så hör vi av oss med mer information.

Vad innebär personlig träning?

Med en personlig tränare får du skräddarsydd träning för dig och ni tränar tillsammans under hela ditt träningspass. Din personliga tränare hjälper dig med övningar, teknik, ser till att du tränar på rätt sätt och peppar dig till max för att du ska nå dina uppsatta mål.

Vad kostar personlig träning?

Vi erbjuder olika upplägg beroende på dina mål, ambitioner och förutsättningar. Kontakta oss så bokar vi en kostnadsfri konsultation där vi berättar mer.

Avbokning av pass med personlig tränare

Avboka din tid senast 24 timmar innan passet startar. I annat fall debiteras avgiften för passet.

h2

Vård

Vad kostar ett besök?

Ett besök kostar 275 kronor och är avgiftsfritt för personer under 18 år eller över 85 år. Frikort och högkostnadsskydd gäller.

Behöver jag remiss?

Nej, du behöver ingen remiss för att boka tid hos oss. Vi är anslutna till Region Stockholms och frikort och högkostnadsskydd gäller.

Lämna återbud

Återbud lämnas senast 24 timmar före inbokat besök. Vid sent återbud eller uteblivet besök debiteras du 400 kronor enligt region Stockholms regler, det gäller även om du har frikort eller är avgiftsbefriad.

Hur lång väntetid är det?

Det beror på vilken yrkeskategori du vill träffa. Vi har flera akuttider alla veckodagar.

Kostar hemrehabilitering?

Nej, hemrehabilitering är avgiftsfritt enligt gällande avtal med Region Stockholm.

Hur går en behandling/bedömning av hemrehabilitering till?

Vid första besöket kommer vi hem till dig och går igenom dina svårigheter och vad du behöver hjälp med. Utifrån det läggs en rehabiliteringsplan upp och därefter fortsätter terapeuterna att komma hem till dig under rehabiliteringsperioden.

Vad sker vid ditt första besök?

Vid första besöket träffar du terapeut och en grundlig undersökning görs av dina besvär. Utifrån undersökningen kommer du och din terapeut överens om en rehabiliteringsplan.

Måste jag förbereda något inför besöket?

Kom som du är, ska du träffa kiropraktor eller sjukgymnast, bär gärna bekväma underkläder då vi oftast vill undersöka flera delar av kroppen än där man har ont. Träningskläder behövs inte vid första tillfället. Vi ber dig undvika parfym efter som flera av våra patienter är allergiska.

Har ni fysisk aktivitet på recept (FaR)?

Ja, vi erbjuder fysisk aktivitet på recept. Utifrån undersökningen hos terapeuten kommer ni gemensamt överens om en rehabiliteringsplan där fysiskt aktivitet på recept kan vara naturlig del.

Läs våra trivselregler

Trivselregler